Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/10095
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Pavarino, Rosana Nantes-
dc.creatorSouza, Rafaela Martins de-
dc.date.accessioned2017-10-17T17:11:44Z-
dc.date.available2017-10-05-
dc.date.available2017-10-17T17:11:44Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationSOUZA, Rafaela Martins de. O 42 não me serve: comunicação da moda plus size no Distrito Federal. 2014. 32 f. Monografia (Graduação em Publicidade e Propaganda) - Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2014.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/10095-
dc.description.abstractFor some women, being fashion means to be thin. But for others don't, so the market has been opening new doors to a new kind of fashion, the plus-size fashion. According to Fashion Forward (2013) fashion is one of the trends that follows social development, guided by aesthetic standards.Therefore the standards set by the society excludes a huge part of the population, which means, most of the people who are overweight. Comprehending this, a survey wad made about the plus-size women is D.F, to know about the acception of their body, purchasing power and which place do they most like shopping, and the results exceed our expectations.The goal was to tell plus-size women that they can feel pretty and fashionable, this extraordinary project seeks to know the reality of plus-size women's consumption to create a website for this audience.pt_BR
dc.description.resumoPara algumas mulheres, estar dentro da moda é ser magra. Para outras não, e assim, o mercado está abrindo as portas para um novo nicho, a moda Plus size. Segundo a Fashion Forward (2013) a moda é uma das tendências que acompanha o desenvolvimento social, obedecendo aos padrões estéticos vigentes. Desta forma, os padrões definidos pela sociedade excluem boa parte da população, ou seja, a maioria das pessoas que estão acima do peso ideal. Entendendo isso fizemos uma pesquisa com mulheres Plus size do Distrito Federal, para sabermos sobre aceitação do seu corpo, poder de compra e onde elas mais gostam de comprar, e os resultados superaram as expectativas. Com o objetivo de que todas as mulheres Plus size podem ser lindas e estarem na moda, esse projeto de natureza exploratória, busca conhecer a realidade do consumo de moda Plus size por mulheres do DF e entorno, para a produção de um site de conteúdo para esse público.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Franciene Aguiar (franciene.aguiar@ucb.br) on 2017-10-05T20:07:12Z No. of bitstreams: 1 RafaelaMartinsDeSouzaTCCGRADUACAO2014.pdf: 777231 bytes, checksum: a887f42f5acd8cb37417827bff1d46fe (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2017-10-17T17:11:44Z (GMT) No. of bitstreams: 1 RafaelaMartinsDeSouzaTCCGRADUACAO2014.pdf: 777231 bytes, checksum: a887f42f5acd8cb37417827bff1d46fe (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-10-17T17:11:44Z (GMT). No. of bitstreams: 1 RafaelaMartinsDeSouzaTCCGRADUACAO2014.pdf: 777231 bytes, checksum: a887f42f5acd8cb37417827bff1d46fe (MD5) Previous issue date: 2014en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programCST - Publicidade e Propagandapt_BR
dc.publisher.initialsUCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject Publicidade e Propagandapt_BR
dc.subjectMulherpt_BR
dc.subjectModapt_BR
dc.subjectPlus sizept_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleO 42 não me serve: comunicação da moda plus size no Distrito Federalpt_BR
dc.typeMonografia(Graduação)pt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RafaelaMartinsDeSouzaTCCGRADUACAO2014.pdfMonografia(Graduação)759.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.