Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/10133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Martinez, Maria Cecília Alves-
dc.creatorAraújo, Renata Priscila Freitas de-
dc.date.accessioned2017-10-20T17:44:40Z-
dc.date.available2017-10-18-
dc.date.available2017-10-20T17:44:40Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationARAÚJO, Renata Priscila Freitas de. A atuação publicitária diante a publicidade infantil brasileira. 2015. 22 f. Artigo (Graduação em Publicidade e Propaganda) - Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2015.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/10133-
dc.description.abstractThis article deals with the importance of the issues governing the Brazilian children's advertising. Discussing advertising relationship and consumption, regulations governing the industry and major fronts against and in favor advertising to children, making a parameter of the issues connected with a campaign of Hot Wheels aired in 2008. The study could demonstrate that the advertising context does not manifest itself in due form on the circumstances of the children's advertising in Brazil.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo trata da importância das questões que regem a publicidade infantil brasileira. Discorrendo sobre a relação de publicidade e consumo, das regulações que regem o setor e das maiores frentes de atuação contra e a favor a publicidade dirigida às crianças, fazendo um parâmetro dos assuntos interligados com a campanha da Hot Wheels Crashers veiculada em 2008. O estudo pôde demonstrar que o âmbito publicitário não se manifesta da forma devida diante as circunstâncias da publicidade infantil no Brasil.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Franciene Aguiar (franciene.aguiar@ucb.br) on 2017-10-18T19:32:29Z No. of bitstreams: 1 RenataPriscilaFreitasDeAraujoTCCGRADUACAO2015.pdf: 616976 bytes, checksum: 382f05d8d2ed695be45b8717ad4bec94 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2017-10-20T17:44:40Z (GMT) No. of bitstreams: 1 RenataPriscilaFreitasDeAraujoTCCGRADUACAO2015.pdf: 616976 bytes, checksum: 382f05d8d2ed695be45b8717ad4bec94 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-10-20T17:44:40Z (GMT). No. of bitstreams: 1 RenataPriscilaFreitasDeAraujoTCCGRADUACAO2015.pdf: 616976 bytes, checksum: 382f05d8d2ed695be45b8717ad4bec94 (MD5) Previous issue date: 2015en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programCST - Publicidade e Propagandapt_BR
dc.publisher.initialsUCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPublicidade e Propagandapt_BR
dc.subjectComunicaçãopt_BR
dc.subjectPublicidade infantilpt_BR
dc.subjectInfânciapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleA atuação publicitária diante a publicidade infantil brasileirapt_BR
dc.typeArtigopt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RenataPriscilaFreitasDeAraujoTCCGRADUACAO2015.pdfArtigo602.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.