Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/10957
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ferreira, Gerson Luiz Scheidweiler-
dc.creatorMedeiros, Amanda Santiago de-
dc.date.accessioned2018-05-09T12:15:53Z-
dc.date.available2018-05-09-
dc.date.available2018-05-09T12:15:53Z-
dc.date.issued2017-11-29-
dc.identifier.citationMEDEIROS, Amanda Santiago de. A criança como influenciadora na decisão de compra: uma análise do fenômeno youtuber mirim. 2017. 31 f. Monografia (Graduação em Publicidade e Propaganda) – Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2017.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/10957-
dc.description.abstractThis article focuses on consumerism in children's development, seeking to question the extent to which young youtubers contribute to the decision to buy products for children's consumption. These children have been targeted by the brands, which see in them a certain potential, due to the large number of people who follow them on Youtube. The methodology focuses on bibliographic research, an analysis of comments made on two videos by Youtubers Mirins, one from the Júlia Silva channel and the other from Isaac do Vine on Youtube, and also through a questionnaire application addressed to 120 children residing in Brasilia, São Paulo, Minas Gerais and surroundings of the Federal District, if they watch and / or accompany children's channels on Youtube. Through this research it was possible to realize that there is influence of the Youtubers Mirins on their viewers, and that yes, they contribute with the purchase decision.pt_BR
dc.description.resumoEsse artigo tem como enfoque apresentar o consumismo no desenvolvimento infantil, buscando questionar em qual medida os youtubers mirins contribuem com a decisão de compra de produtos destinados ao consumo infantil. Essas crianças vem sendo alvo das marcas, que enxergam nelas um certo potencial, devido ao inúmero ciclo de pessoas que as seguem no Youtube. A metodologia enfoca à pesquisa bibliográfica, uma análise de comentários feitos em dois vídeos de Youtubers Mirins, um do canal Júlia Silva e o outro do Isaac do Vine no Youtube, e também através de uma aplicação de questionário dirigida à 120 crianças que residem em Brasília, São Paulo, Minas Gerais e entorno do Distrito Federal, se assistem e/ou acompanham canais infantis no Youtube. Através dessa pesquisa foi possível perceber que há influência dos Youtubers Mirins sobre seus telespectadores, e que sim, eles contribuem com a decisão de compra.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Luana Sampaio (luana.barroso@ucb.br) on 2018-05-09T11:41:17Z No. of bitstreams: 1 AmandaSantiagodeMedeirosTCCGraduacao2017.pdf: 1391800 bytes, checksum: bd5eba76c9b0f35e7600b2e0db30c1e0 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2018-05-09T12:15:53Z (GMT) No. of bitstreams: 1 AmandaSantiagodeMedeirosTCCGraduacao2017.pdf: 1391800 bytes, checksum: bd5eba76c9b0f35e7600b2e0db30c1e0 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-05-09T12:15:53Z (GMT). No. of bitstreams: 1 AmandaSantiagodeMedeirosTCCGraduacao2017.pdf: 1391800 bytes, checksum: bd5eba76c9b0f35e7600b2e0db30c1e0 (MD5) Previous issue date: 2017-11-29en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programCST - Publicidade e Propagandapt_BR
dc.publisher.initialsUCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectYoutuberpt_BR
dc.subjectConsumo infantilpt_BR
dc.subjectPublicidade infantilpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleA criança como influenciadora na decisão de compra: uma análise do fenômeno youtuber mirimpt_BR
dc.typeMonografia(Graduação)pt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AmandaSantiagodeMedeirosTCCGraduacao2017.pdfMonografia(Graduação)1.36 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.