Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/11483
Type: Monografia(Graduação)
Title: O uso das propagandas para não propagação do HIV - AIDS
Author(s): Lima, Pedro Henrique Costa
First Advisor: Giraldi, Renata
Summary: A pesquisa aqui proposta analisa a forma e o conteúdo das propagandas para não propagação do HIV-AIDS, sustentadas na prevenção da síndrome, veiculadas pelo Ministério da Saúde nos Carnavais de 2010 a 2018. A teoria aqui aplicada é a do Agendamento, o agenda-setting, além da análise do público-alvo. A metodologia é da Análise de Conteúdo, de Laurence Bardin, com foco na pesquisa qualitativa no período descrito e que engloba três governos distintos: dos presidentes Luiz Inácio Lula da Silva, Dilma Rousseff e Michel Temer. Pelo estudo, verifica-se que há uma tendência de repetição de modelos a partir da compreensão de públicos pasteurizados e homogêneos, esquecendo-se das peculiaridades e idiossincrasias.
Abstract: The research shown here makes an analysis of the structure and subject in advertising to avoid the spread of HIV-SIDA, sustained on the disease's prevention, served by the Brazilian Department of Health during Carnivals from 2010 to 2018. The theories here applied are from Scheduling, agenda-setting and target audience. The methodology is based on Content Analysis, from Laurence Bardin, focusing on qualitative research during the dates previously mentioned, involving three different governments: of the presidents Luiz Inácio Lula da Silva, Dilma Rouseff and Michel Temer. Throughout the research, it is noticed that there is a pattern propensity based on the comprehension of the pasteurised and homogeneous target, forgetting its singularities and characteristics.
Keywords: Comunicação
Propaganda
Publicidade
Saúde
AIDS
HIV
CNPq: CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO
Language: por
Parents: Brasil
Publisher: Universidade Católica de Brasília
Institution Abbreviation: UCB
Department: Escola de Educação, Tecnologia e Comunicação
Program: CST - Publicidade e Propaganda
Citation: LIMA, Pedro Henrique Costa. O uso das propagandas para não propagação do HIV - AIDS. 2018. 89 f. Monografia (Graduação em Publicidade e Propaganda) – Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2018.
Access Type: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/11483
Document date: Jun-2018
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PedroHenriqueCostaLimaTCCGraduacao2018.pdfMonografia(Graduação)5.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.