Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/11487
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Acosta, Fernando Esteban Reynoso-
dc.creatorCariolano, Thaylanne Borges-
dc.date.accessioned2018-09-20T11:56:17Z-
dc.date.available2018-09-19-
dc.date.available2018-09-20T11:56:17Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationCARIOLANO, Thaylanne Borges. A visibilidade de pessoas com deficiência na publicidade. 2018. 53 f. Monografia (Graduação em Publicidade e Propaganda) – Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/11487-
dc.description.abstractOne of the challenges in the social life of the community is to take care of the dif-ferent in solidarity, it is the accessibility and inclusion of people with disabilities. The present study aims to understand the role of Advertising and Propaganda in the construction of pro-gonismo and the history of overcoming people with disabilities present in advertisements. This study was based on bibliographical research. During the process of construction of this work, an audiodescription of an advertising campaign was carried out, a questionnaire di-rected to evaluation of scenes of an advertisement was created, giving another look at the work, reaching the final considerations of the visibility of people with disabilities in advertis-ing, announcing off-the-shelf products.pt_BR
dc.description.resumoUm dos desafios na vida social da comunidade é cuidar do diferente em caráter so-lidário, trata-se da acessibilidade e da inclusão das pessoas com deficiência. O presente estudo tem como objetivo compreender o papel da Publicidade e Propaganda na construção do prota-gonismo e a história de superação de pessoas com deficiência presentes em anúncios publici-tários. Este estudo fundamentou-se em pesquisas bibliográficas. Durante o processo de cons-trução deste trabalho foi realizada uma audiodescrição de uma campanha publicitária, criou-se um questionário dirigido avaliativo sobre cenas de um anuncio, dando, outro olhar ao traba-lho, chegando às considerações finais da visibilidade de pessoas com deficiência na publici-dade, anunciando produtos fora do convencional.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Luana Sampaio (luana.barroso@ucb.br) on 2018-09-19T13:16:20Z No. of bitstreams: 1 ThaylanneBorgesCariolanoTCCGraduacao2018.pdf: 1229659 bytes, checksum: 92da591933e21817a803ef7dec6d9986 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2018-09-20T11:56:17Z (GMT) No. of bitstreams: 1 ThaylanneBorgesCariolanoTCCGraduacao2018.pdf: 1229659 bytes, checksum: 92da591933e21817a803ef7dec6d9986 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2018-09-20T11:56:17Z (GMT). No. of bitstreams: 1 ThaylanneBorgesCariolanoTCCGraduacao2018.pdf: 1229659 bytes, checksum: 92da591933e21817a803ef7dec6d9986 (MD5) Previous issue date: 2018en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programCST - Publicidade e Propagandapt_BR
dc.publisher.initialsUCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAcessibilidadept_BR
dc.subject Publicidade e Propagandapt_BR
dc.subjectPessoas com deficiênciapt_BR
dc.subjectAudiodescriçãopt_BR
dc.subjectInclusãopt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleA visibilidade de pessoas com deficiência na publicidadept_BR
dc.typeMonografia(Graduação)pt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ThaylanneBorgesCariolanoTCCGraduacao2018.pdfMonografia(Graduação)1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.