Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/12023
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Marques, Alberto-
dc.creatorRodrigues, Patrícia Nadir-
dc.date.accessioned2019-05-17T19:32:28Z-
dc.date.available2019-05-14-
dc.date.available2019-05-17T19:32:28Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationRODRIGUES, Patrícia Nadir. Sensacionalismo pautado por métricas: uma análise das estratégias do “Metrópoles”. 2018. 41 f. Monografia (Graduação em Jornalismo) – Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/12023-
dc.description.abstractThis study analyzes a relationship of sensationalism with a search for the click without digital journalism. The principle of hunting-clicks is a strategy for stimulating clicks on a link using, for example, sensational headlines that do not inform the outcome of a story or suggest something that goes beyond the news. In the logic of everything goes to keep the audience, sensational practices present themselves as seductive options. It's the famous clickbait. The search tries to observe how the metrics have acted in the professional culture of the journalists, observing the ethical tensions that permeate the subject. When it comes to relating theory and practice, the strategies adopted by the Metrópoles news portal are analyzed.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo aborda a relação de sensacionalismo com a busca pelo clique no jornalismo digital. O princípio do caça-cliques é uma estratégia para estimular cliques em um link usando, por exemplo, manchetes sensacionalistas, que não informam o desfecho de uma história ou sugerem algo que vai além da notícia. Na lógica de vale tudo para manter a audiência, práticas sensacionais se apresentam como opções sedutoras. É o famoso clickbait. Busca-se, assim, observar como as métricas têm agido na cultura profissional dos jornalistas, observando tensões éticas que permeiam o assunto. Na hora de relacionar a teoria com a prática, analisam-se as estratégias adotadas pelo portal de notícias Metrópoles.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Cláudia de Fátima Moura (claudiaf@ucb.br) on 2019-05-14T16:08:19Z No. of bitstreams: 1 PatríciaNadirRodriguesTCCGraduacao2018.pdf: 1462214 bytes, checksum: 1ceb5e846b301a186c7ced2536eb3180 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2019-05-17T19:32:28Z (GMT) No. of bitstreams: 1 PatríciaNadirRodriguesTCCGraduacao2018.pdf: 1462214 bytes, checksum: 1ceb5e846b301a186c7ced2536eb3180 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-05-17T19:32:28Z (GMT). No. of bitstreams: 1 PatríciaNadirRodriguesTCCGraduacao2018.pdf: 1462214 bytes, checksum: 1ceb5e846b301a186c7ced2536eb3180 (MD5) Previous issue date: 2018en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programCST - Jornalismopt_BR
dc.publisher.initialsUCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectSensacionalismopt_BR
dc.subjectCaça-cliquespt_BR
dc.subjectMétricaspt_BR
dc.subjectMetrópolespt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleSensacionalismo pautado por métricas: uma análise das estratégias do “Metrópoles”pt_BR
dc.typeMonografia(Graduação)pt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Jornalismo (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PatríciaNadirRodriguesTCCGraduacao2018.pdfMonografia(Graduação)1.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.