Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/12582
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Castanheira, Rafael-
dc.creatorNunes, Sadrac-
dc.creatorAngelo, Yasmim Scholtz-
dc.date.accessioned2019-11-07T11:49:35Z-
dc.date.available2019-11-06-
dc.date.available2019-11-07T11:49:35Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationNUNES, Sadrac; ANGELO, Yasmim Scholtz. A linguagem visual do Trap: produção do videoclipe Hang Out With The Gang. 2019. 33 f. Monografia (Graduação em Publicidade e Propaganda) – Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2019.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/12582-
dc.description.abstractThe present work aims to produce the video clip Hang Out With The Gang in the format of the electronic music Trap that in its letter expresses feelings like anger, nonconformity, anxiety, fear and also talks about ostentation, luxurious cars and enjoy life. Thus, we sought to analyze the cultural context of Trap, to investigate the bases of the music video and Music Television (MTV) as a great promoter of video clips in the 1990s. And also with the digital revolution, which expanded in the 1990s, to consume music and video clips. We explored whether the digital revolution allowed the emergence and spread of Trap. In addition, we aim to produce the video clip Hang Out With The Gang, present the contemporary context in Trap, present the influence of the digital revolution on Trap and analyze how the digital revolution impacted the Trap. The methodology chosen was the content analysis of Laurence Bardin (2011) which is based on three objectives: to gather information, to explore the material collected and to treat the results. Finally, we seek to analyze the audiovisual music video genre and its diversity as a field of experimentation. Its references are plastic arts, cinema and advertising. In addition, it seeks to investigate the culture of the musical genre Trap in the context of the digital revolution that brought about its emergence and popularization through the Internet and digital platforms that host music and audiovisual content.pt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho visa produzir o videoclipe Hang Out With The Gang no formato da música eletrônica Trap que em sua letra expressa sentimentos como raiva, inconformidade, ansiedade, medo e também fala sobre ostentação, carros luxuosos e curtir a vida. Assim, buscamos analisar o contexto cultural do Trap, investigar as bases do videoclipe e da Music Television (MTV) como grande divulgadora de videoclipes nos anos 90. E também compreender com a revolução digital, que teve sua expansão nos anos 90, impactou na forma de consumir músicas e videoclipes. Exploramos se a revolução digital possibilitou o surgimento e divulgação do Trap. Além disso, temos como objetivo produzir o videoclipe Hang Out With The Gang, apresentar o contexto contemporâneo no Trap, apresentar a influência da revolução digital no Trap e analisar como a revolução digital impactou o Trap. A metodologia escolhida foi a análise de conteúdo da Laurence Bardin (2011) que tem como base três objetivos: levantar informações, explorar o material coletado e tratar os resultados. Por fim, buscamos analisar o gênero audiovisual videoclipe e sua diversidade como um campo de experimentação. Tem como referências as artes plásticas, o cinema e a publicidade. Além disso, procura investigar a cultura do gênero musical Trap no contexto da revolução digital que proporcionou seu surgimento e popularização por meio da internet e plataformas digitais que hospedam conteúdos musicais e audiovisuais.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Maria José Martins (mmartins@ucb.br) on 2019-11-06T16:36:14Z No. of bitstreams: 1 SandracNuneseYasmimScholtzAngeloTCCGraduacao2019.pdf: 481088 bytes, checksum: f1e847cb11806857a0030eaa78d7b900 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2019-11-07T11:49:35Z (GMT) No. of bitstreams: 1 SandracNuneseYasmimScholtzAngeloTCCGraduacao2019.pdf: 481088 bytes, checksum: f1e847cb11806857a0030eaa78d7b900 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2019-11-07T11:49:35Z (GMT). No. of bitstreams: 1 SandracNuneseYasmimScholtzAngeloTCCGraduacao2019.pdf: 481088 bytes, checksum: f1e847cb11806857a0030eaa78d7b900 (MD5) Previous issue date: 2019en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programCST - Publicidade e Propagandapt_BR
dc.publisher.initialsUCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectVideoclipept_BR
dc.subjectComunicaçãopt_BR
dc.subjectAudiovisualpt_BR
dc.subjectHang Out With The Gangpt_BR
dc.subjectTrappt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO::RELACOES PUBLICAS E PROPAGANDApt_BR
dc.titleA linguagem visual do Trap: produção do videoclipe Hang Out With The Gangpt_BR
dc.typeMonografia(Graduação)pt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SandracNuneseYasmimScholtzAngeloTCCGraduacao2019.pdfMonografia(Graduação)469.81 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.