Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/13482
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Marques, Alberto | - |
dc.creator | Santos, Nívia Cerqueira dos | - |
dc.date.accessioned | 2020-08-26T22:09:56Z | - |
dc.date.available | 2020-08-20 | - |
dc.date.available | 2020-08-26T22:09:56Z | - |
dc.date.issued | 2019-12-12 | - |
dc.identifier.citation | SANTOS, Nívia. Campanha transmídia de conscientização sobre fake news. 2019. 31 f. Monografia (Pós-Graduação em Narrativa Transmídia e Storytelling) - Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2019. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/13482 | - |
dc.description.abstract | This work presents a transmedia narrative campaign to raise awareness about fake news. The campaign is part of a project that was developed with a group, involving three different media platforms – web videos, podcast and a website. Each one of them will be presented in detail by each member of the group: Lira (2019), Oliveira (2019) and Teixeira (2019). The objective of the proposed campaign is to guide the academic community of the Catholic University of Brasilia - UCB to check and investigate information shared on the internet and contribute to the fight against the fake news. Thinking about the user's experience and journey, the strategy developed intends to instigate the curiosity of the public and promote their engagement and participation in the campaign. | pt_BR |
dc.description.resumo | Neste trabalho é apresentada uma campanha de narrativa transmídia para conscientização sobre fake news. A campanha é parte de um projeto que foi desenvolvido em grupo, envolvendo três plataformas midiáticas diferentes – web vídeos, podcast e um site. Cada uma delas, será apresentada de forma detalhada no trabalho final de cada integrante do grupo: Lira (2019), Oliveira (2019) e Teixeira (2019). O objetivo da campanha proposta é orientar a comunidade acadêmica da Universidade Católica de Brasília- UCB a checar e apurar informações compartilhadas na internet e contribuir para o combate às fake news. Pensando na experiência e na jornada do usuário, a estratégia desenvolvida busca despertar a curiosidade do público e promover o seu engajamento e participação na campanha. | pt_BR |
dc.description.provenance | Submitted by Cláudia de Fátima Moura (claudiaf@ucb.br) on 2020-08-20T15:25:00Z No. of bitstreams: 1 NiviaCerqueiraTCCLatoSensuParcial2019.pdf: 228298 bytes, checksum: 2dc4168f1eaa4b8cf587635d5c68d402 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Approved for entry into archive by Sara Ribeiro (sara.ribeiro@ucb.br) on 2020-08-26T22:09:56Z (GMT) No. of bitstreams: 1 NiviaCerqueiraTCCLatoSensuParcial2019.pdf: 228298 bytes, checksum: 2dc4168f1eaa4b8cf587635d5c68d402 (MD5) | en |
dc.description.provenance | Made available in DSpace on 2020-08-26T22:09:56Z (GMT). No. of bitstreams: 1 NiviaCerqueiraTCCLatoSensuParcial2019.pdf: 228298 bytes, checksum: 2dc4168f1eaa4b8cf587635d5c68d402 (MD5) Previous issue date: 2019-12-12 | en |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Católica de Brasília | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | Pós-Graduação Lato Sensu | pt_BR |
dc.publisher.program | PPG - Trabalhos de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.publisher.initials | UCB | pt_BR |
dc.rights | Acesso Restrito | pt_BR |
dc.subject | Campanha educativa | pt_BR |
dc.subject | Narrativa transmídia | pt_BR |
dc.subject | Fake news | pt_BR |
dc.subject.cnpq | CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAO | pt_BR |
dc.title | Campanha transmídia de conscientização sobre fake news | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso(Pós-Graduação) | pt_BR |
dc.degree.lato | Especialização em Narrativa Transmídia e Storytelling | pt_BR |
Appears in Collections: | PPG - Trabalhos de Conclusão de Curso |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
NiviaCerqueiraTCCLatoSensuParcial2019.pdf | Monografia (Parcial) | 222.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.