Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8083
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Rosa, Cynthia da Silva-
dc.creatorCarvalho, João Pedro dos Santos de-
dc.date.accessioned2017-05-05T19:28:38Z-
dc.date.available2016-
dc.date.available2017-05-05T19:28:38Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationCARVALHO, João Pedro dos Santos de. Política em rede: um estudo de recepção no Facebook. 2016. 15 f. Artigo (Jornalismo), Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8083-
dc.description.abstractThis work does an analysis of comments on policy pages on Facebook. For this, it seeks a study of the reception of a methodology that clarifies the active role of the subject, previously passive in the communicational process. Also the search for the theoretical formulation in the assumptions of the cyberculture, in order to understand a change not paradigm of interaction that sends to the receiver. On this basis, the article reflects the two-page empirical study on social media policy mentioned. They are: My Professor of History, page with ideological alignment focused on social patterns; And Spotniks, ideologically aligned with liberal thinking. From these pages readers' comments have been withdrawn because one can observe a value of social media in the daily life of the public, whether these readers are inserting more philosophical or more directed to the communicating movement of the other readers.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho realiza uma análise de comentários em páginas sobre política no Facebook. Para isso, busca no estudo da recepção a metodologia que esclareça o papel ativo do sujeito, antes considerado passivo no processo comunicacional. Também busca aporte para a formulação teórica nos pressupostos da cibercultura, de modo a entender a mudança no paradigma de interação que remete ao receptor. Com esta base, o artigo reflete o estudo empírico de duas páginas sobre política da mídia social mencionada. São elas: Meu Professor de História, página com alinhamento ideológico voltado às pautas sociais; e Spotniks, alinhada ideologicamente ao pensamento liberal. Destas páginas, foram retirados comentários dos leitores pelos quais se pode observar a importância das mídias sociais na vida cotidiana do público, estejam esses leitores fazendo inserções mais filosóficas ou mais voltadas à própria ação comunicante dos demais leitores.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Franciene Aguiar (franciene.aguiar@ucb.br) on 2017-03-27T16:49:13Z No. of bitstreams: 1 JoãoPedroDosSantosDeCarvalhoTCCGRADUACAO2016.pdf: 1052161 bytes, checksum: 2e173482af21ea2dd8b4fcb7ec7408e7 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Repositório Institucional Universidade Católica de Brasília (sdi@ucb.br) on 2017-05-05T19:28:38Z (GMT) No. of bitstreams: 1 JoãoPedroDosSantosDeCarvalhoTCCGRADUACAO2016.pdf: 1052161 bytes, checksum: 2e173482af21ea2dd8b4fcb7ec7408e7 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-05-05T19:28:38Z (GMT). No. of bitstreams: 1 JoãoPedroDosSantosDeCarvalhoTCCGRADUACAO2016.pdf: 1052161 bytes, checksum: 2e173482af21ea2dd8b4fcb7ec7408e7 (MD5) Previous issue date: 2016en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programJornalismo (Graduação)pt_BR
dc.publisher.initials>UCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectJornalismopt_BR
dc.subjectRecepçãopt_BR
dc.subjectFacebookpt_BR
dc.subjectPáginas políticaspt_BR
dc.subjectRedes sociaispt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titlePolítica em rede: um estudo de recepção no Facebookpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Jornalismo (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JoãoPedroDosSantosDeCarvalhoTCCGRADUACAO2016.pdfArtigo1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.