Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8101
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Martinez, Maria Cecília Alves-
dc.creatorDias, Anderson Rodrigues Ribeiro-
dc.date.accessioned2017-05-05T20:45:46Z-
dc.date.available2016-07-22-
dc.date.available2017-05-05T20:45:46Z-
dc.date.issued2016-07-22-
dc.identifier.citationDIAS, Anderson Rodrigues Ribeiro. Música e publicidade: a construção de um jingle. 2016. 32 f. Monografia (Publicidade e Propaganda), Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8101-
dc.description.abstractThis work seek to find the links of the music and advertising, so that the sound can overcome barriers and catch up the emotional (souvenirs) of the consumer. In this project several concepts of the two universes are present, and they build better the ultimate goal of the project, the creation of the advertising jingle. The hearing sense of strength is very exciting, ranging from a newborn to a comatose patient in a hospital. Through a chosen company, the work develops the informative briefing, and concludes the creation of the advertising jingle, applying from the basic steps and providing justification for each step of the creation process.pt_BR
dc.description.resumoEsse trabalho buscar encontrar os elos entre a música e a publicidade, para que o som possa ultrapassar barreiras e mexer com o emocional (lembranças) do consumidor. Nesse projeto, vários conceitos sobre os dois universos se fazem presentes, e eles embasam melhor o objetivo final do projeto, a criação do jingle publicitário. A força do sentido da audição é muito instigante, vai desde um recém-nascido até um paciente em coma em um hospital. Através de uma empresa escolhida, o trabalho desenvolve o briefing informativo, e conclui-se a criação do jingle publicitário, aplicando desde as etapas básicas e trazendo justificativas para cada passo do processo de criação.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Franciene Aguiar (franciene.aguiar@ucb.br) on 2017-03-28T20:44:13Z No. of bitstreams: 1 AndersonRodriguesRibeiroDiasTCCGRADUACAO2016.pdf: 1611533 bytes, checksum: 9fbdefbf6127eed90bb51cdd69e05ce5 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Repositório Institucional Universidade Católica de Brasília (sdi@ucb.br) on 2017-05-05T20:45:46Z (GMT) No. of bitstreams: 1 AndersonRodriguesRibeiroDiasTCCGRADUACAO2016.pdf: 1611533 bytes, checksum: 9fbdefbf6127eed90bb51cdd69e05ce5 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-05-05T20:45:46Z (GMT). No. of bitstreams: 1 AndersonRodriguesRibeiroDiasTCCGRADUACAO2016.pdf: 1611533 bytes, checksum: 9fbdefbf6127eed90bb51cdd69e05ce5 (MD5) Previous issue date: 2016-07-22en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programCST - Publicidade e Propagandapt_BR
dc.publisher.initialsUCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject Publicidade e Propagandapt_BR
dc.subjectMúsicapt_BR
dc.subjectSompt_BR
dc.subjectJinglept_BR
dc.subjectSound brandingpt_BR
dc.subjectAssinatura sonorapt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleMúsica e publicidade: a construção de um jinglept_BR
dc.typeMonografia(Graduação)pt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AndersonRodriguesRibeiroDiasTCCGRADUACAO2016.pdfMonografia(Graduação)1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.