Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8121
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Esteban, Fernando-
dc.creatorCosta, Iury Álex Freitas-
dc.date.accessioned2017-05-08T18:34:03Z-
dc.date.available2016-06-20-
dc.date.available2017-05-08T18:34:03Z-
dc.date.issued2016-06-20-
dc.identifier.citationCOSTA, Iury Álex Freitas. Branding: um guia prático. 2016. 24 f. Monografia (Publicidade e Propaganda), Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8121-
dc.description.abstractThis is a study about branding and its concepts through the formulation of a practical guide for professionais and researchers alike. The metology consists of a bibliographical research, exploring essential concepts and info to the comprehension of branding itself. The guide brings those concepts and makes a brief analysis of several brands that are able to successfully apply good branding, focusing on the visual prism, even though some of those brands could be considered reference on other fields of brand management.pt_BR
dc.description.resumoTrata-se de um estudo sobre o branding e seus conceitos, através da elaboração de um guia prático para a utilização de profissionais e pesquisadores. A metodologia utilizada se reporta a uma revisão bibliográfica, por meio da coleta de informações e conceitos importantes e essenciais para o entendimento do tema. O guia traz estes conceitos e faz a breve análise de diversas marcas que são um bom exemplo de branding, com um foco no aspecto visual, ainda que algumas destas marcas sejam referências em outros elementos da gestão de marca.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Franciene Aguiar (franciene.aguiar@ucb.br) on 2017-04-01T16:02:13Z No. of bitstreams: 1 IuryAlexFreitasCostaTCCGRADUACAO2016.pdf: 845325 bytes, checksum: f73c974cb71f7971436e5acb79a91e22 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Repositório Institucional Universidade Católica de Brasília (sdi@ucb.br) on 2017-05-08T18:34:03Z (GMT) No. of bitstreams: 1 IuryAlexFreitasCostaTCCGRADUACAO2016.pdf: 845325 bytes, checksum: f73c974cb71f7971436e5acb79a91e22 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-05-08T18:34:03Z (GMT). No. of bitstreams: 1 IuryAlexFreitasCostaTCCGRADUACAO2016.pdf: 845325 bytes, checksum: f73c974cb71f7971436e5acb79a91e22 (MD5) Previous issue date: 2016-06-20en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programPublicidade e Propaganda (Graduação)pt_BR
dc.publisher.initials>UCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject Publicidade e Propagandapt_BR
dc.subjectBrandingpt_BR
dc.subjectGestão de marcaspt_BR
dc.subjectGuiapt_BR
dc.subjectIdentidade visualpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleBranding: um guia práticopt_BR
dc.typeMonografia(Graduação)pt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IuryAlexFreitasCostaTCCGRADUACAO2016.pdfMonografia(Graduação)825.51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.