Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8133
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Martinez, Maria Cecília Alves-
dc.creatorMachado, Manuela Giórgia Viana-
dc.date.accessioned2017-05-08T18:57:45Z-
dc.date.available2016-12-01-
dc.date.available2017-05-08T18:57:45Z-
dc.date.issued2016-12-01-
dc.identifier.citationMACHADO, Manuela Giórgia Viana. Conteúdo e engajamento no Facebook: caso TRE-DF. 2016. 25 f. Artigo (Publicidade e Propaganda), Universidade Católica de Brasília, Brasília, 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ucb.br:9443/jspui/handle/123456789/8133-
dc.description.abstractThe objective of this work was to analyze the use of facebook as a communication tool by the Federal District Electoral Court (TRE-DF), for the interaction with the population, and the way in which the viability of this democratic environment, which is used by an institution of State. The aim was to evaluate the impact of the actions used in the social network, and to show that by disseminating quality content and maintaining a good relationship with its user, this becomes a differential, before other organizations.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste trabalho foi analisar a utilização do facebook como ferramenta de comunicação pelo Tribunal Regional Eleitoral do Distrito Federal (TRE-DF), por meioda interaçãocom a população, e a forma que ocorre a viabilização deste ambiente democrático, que é utilizado por uma instituição do Estado. Buscou-se avaliar o impacto das ações utilizadas na rede social, e mostrar que ao divulgar um conteúdo de qualidade, e manter um bom relacionamento com seu usuário, isso se torna um diferencial, perante outras organizações.pt_BR
dc.description.provenanceSubmitted by Franciene Aguiar (franciene.aguiar@ucb.br) on 2017-04-07T18:53:48Z No. of bitstreams: 1 ManuelaGiorgiaVianaMachadoTCCGRADUACAO2016.pdf: 838499 bytes, checksum: 32c4d00c66a82249805b330e5d4c0596 (MD5)en
dc.description.provenanceApproved for entry into archive by Repositório Institucional Universidade Católica de Brasília (sdi@ucb.br) on 2017-05-08T18:57:45Z (GMT) No. of bitstreams: 1 ManuelaGiorgiaVianaMachadoTCCGRADUACAO2016.pdf: 838499 bytes, checksum: 32c4d00c66a82249805b330e5d4c0596 (MD5)en
dc.description.provenanceMade available in DSpace on 2017-05-08T18:57:45Z (GMT). No. of bitstreams: 1 ManuelaGiorgiaVianaMachadoTCCGRADUACAO2016.pdf: 838499 bytes, checksum: 32c4d00c66a82249805b330e5d4c0596 (MD5) Previous issue date: 2016-12-01en
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Católica de Brasíliapt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEscola de Educação, Tecnologia e Comunicaçãopt_BR
dc.publisher.programPublicidade e Propaganda (Graduação)pt_BR
dc.publisher.initials>UCBpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subject Publicidade e Propagandapt_BR
dc.subjectComunicaçãopt_BR
dc.subjectFacebookpt_BR
dc.subjectRede socialpt_BR
dc.subjectComunicação digitalpt_BR
dc.subject.cnpqCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::COMUNICACAOpt_BR
dc.titleConteúdo e engajamento no Facebook: caso TRE-DFpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
Appears in Collections:Comunicação Social - Publicidade e Propaganda (Graduação)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ManuelaGiorgiaVianaMachadoTCCGRADUACAO2016.pdfArtigo818.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.